Základním pravidlem je – musíte se bránit před tím, než za službu zaplatíte. Pak se lze dohodnout na nápravě. Nejlépe na bezplatné úpravě, a pokud to není možné, pak na adekvátní slevě z ceny. Když je řeč o placení – předem si nastudujte ceník, abyste pro jistotu byli obeznámeni s výslednou cenou, která se skládá z jednotlivých úkonů.
A co dělat v případě, že zjistíte vady až dodatečně? Týká se to chybné odborné péče například nerovnoměrný střih nebo nekvalitní práce při prodlužování či zhušťování vlasů, kdy nové prameny mohou odpadávat. Vady takového typu musíte oznámit ihned, jakmile je odhalíte. Pokud se nedají se odstranit, žádejte slevu z ceny. Musíte si ale být jisti, že jste dodrželi všechna doporučení, jak o vlasy pečovat a čemu se vyhnout. Důležité je si vyhledat předem dostupné recenze firem.

Kdy lze požadovat náhradu
Můžete požadovat finanční kompenzaci i v případě, že vinou kadeřníka došlo ke škodě na vašem majetku nebo zdraví. Může se jednat například o zabarvení oděvu nebo nechtěné stříhnutí do ucha. Pro vyčíslení skutečné škody je nutné, abyste všechno řádně doložili. Pokud by to bylo nutné, pak lze kontaktovat i soudního znalce či lékaře. Doklady mohou být užitečné v případném soudním sporu. Také někdy může po kadeřnickém či kosmetickém zásahu vyskytnout alergická reakce. Dále pak záleží i na tom, zda příčinou mohly být třeba prošlé či jinak zdravotně závadné materiály či například nedostatek hygieny při práci. Pokud dokážete tento fakt dokázat, pak byste mohli také požadovat náhradu škody.
Držte se doporučení
Někdy se předmětem reklamace mohou stát i vady, za které si jako zákazníci můžete vy sami. Nelze například vyžadovat nápravu, pokud vás kosmetička vyloženě upozornila, že po zákroku nesmíte chodit na sluníčko, vy jste ji neposlechli a nyní máte problémy. Takových příkladů přibývá a proto se vyplatí poslouchat doporučení, která vám kadeřnice či kosmetička dají.