Základní pojmy v oblasti franšíz

Franchising se řadí mezi celosvětově velmi úspěšné formy podnikání. Abyste se o tomto konceptu mohli dozvědět více, musíte se ale vyznat v základních pojmech. Jdeme si je přehledně vysvětlit.

Kdo je franšízant

Pokud se vám v životě objeví podnikatelská příležitost a vy se ji rozhodnete využít, stanete se franšízantem. Jedná se o člověka, který si koupil licenci svého franšízora. Prostě podnikatel, který se rozhodl, že pro něj bude tou správnou volbou franchising. Jaké to s sebou nese výhody? Mnohé. Tak například již od samého začátku své podnikatelské činnosti máte k dispozici veškeré know-how firmy, která vás zaštiťuje. Podnikatelské riziko se tak podstatně snižuje.

Kdo je franšízor?

Franšízor je subjekt, který se vám rozhodne prodat svou franšízu. Může se jednat o úspěšný podnikatelský subjekt. Aby mohl dále růst, potřebuje zvyšovat svou síť prodejen či provozoven. A zde se právě nabízí franšíza jako možnost oboustranně výhodného obchodu. Franšízant má možnost rychle růst a franšízor získat v očích veřejnosti dobré jméno a stále expandovat na nové a nové trhy. Výhodné spojení.

Co je tedy franšíza

Jak už jste asi pochopili, franšíza je licence. Toto právo využívá franšízant k tomu, aby byl oprávněn provozovat odbytové koncepce franšízora pod vlastním jménem a na svůj vlastní účet. Tato oboustranná smlouva je podepsaná jak franšízorem, tak franšízantem.

Franšízové poplatky

Za to, že franšízor poskytuje svému franšízantovi své know-how, zázemí, informace a služby, je franšízant povinen hradit pravidelné platby. Tyto poplatky v sobě zahrnují nejen licenci, ale také veškerý servis a služby franšízora.

To nejdůležitější jsme zmínili. Pro franšízanta je tento typ podnikání výhodnou záležitostí, jelikož má mnohem větší pravděpodobnost úspěšnosti, než kdyby se dal na podnikání zcela sám.

Kam dál?

Leave a Comment